Mi patria es todo el mundo.

Sé tu propio yo


“Conócete a ti mismo”


Hay otros mundos, pero están en este.

Dijo Jesús: «Ama a tu hermano como a tu alma; cuídalo como la pupila de tu ojo».
Evangelio de Tomás 25

Las identidades son siempre múltiples y no deberían empobrecerse para servir a una bandera.

La manada, la tribu, la nación, el pueblo. Hay verdadero pavor en los últimos años a desengancharse del grupo, y a perderse en las cosas de cada uno.
Así que lo habitual es tirar el ancla para fijarla de manera firme en algún lugar que dé calor y que sirva para confirmar que sí, que eres de los nuestros. Los expertos suelen referirse a la globalización para entender esa querencia: la gente busca afinidades para no extraviarse en esa vaga nebulosa donde existe tanta diversidad. Hay otros que entienden que son conductas provocadas por la crisis económica, y es que si no fuera por los más próximos podrías haber sido fulminado. Otra interpretación más: Internet te abre a un mundo tan vasto y ajeno que más vale buscar ahí a tus afines y darle al “me gusta”.

La peste de las identidades está a la orden del día. Es necesario y urgente pertenecer a algo, vestir las mismas camisetas, levantar las mismas banderas, aspirar a una pureza intachable, ser auténticamente de izquierdas, o derechas, tener raíces, no cometer traición. De lo que se trata, antes que nada, es de compartir unas señas de identidad y de tener localizado al enemigo. Cuando reflexiona sobre los afanes de tantos por legitimar la propia causa en su último libro.
La flecha (sin blanco) de la historia, el filósofo Manuel Cruz cita unas observaciones de un artículo de Tzvetan Todorov, “Cuando uno atribuye todos los errores a los otros y se cree irreprochable, está preparando el retorno de la violencia, revestida de un vocabulario nuevo, adaptada a unas circunstancias inéditas. Comprender al enemigo quiere decir también descubrir en qué nos parecemos a él”.

Nada más alejado de la corriente que hoy se impone, donde lo que sobre todo importa es ser de la manada, de la tribu, de la nación, del pueblo. Hay, sin embargo, otros mundos y, por extraño que parezca, están en este. Por ejemplo, William Morris. Vivió en la Inglaterra victoriana y tuvo tiempo para hacer de todo. Fue diseñador, artesano, empresario, poeta, ensayista traductor, bordador, tejedor, impresor, tipógrafo, editor, agitador político, etcétera. Una exposición recoge una amplia muestra de su obra en la Fundación Juan March de Madrid, y en su sala de conferencias recordó el escritor Ignacio Peyró hace unos días que uno de los caminos que exploró para forjar sus derroteros espirituales fue el de regresar al medievo. En la Inglaterra cargada de humo y manchada con el hollín de las fábricas de la era industrial,
Morris eligió el lustre de los ideales caballerescos y el esplendor de las catedrales góticas.

Procedía de una buena familia, jamás tuvo dificultades económicas, tenía las antenas puestas para atrapar cuanto contribuyera a conquistar más belleza.
Pero las injusticias lo exasperaban. Así que se metió en política, entregado a difundir la causa socialista. Hay otros mundos, sí, pero están en este.
Y frente a cuantos reclaman las identidades sin mácula, confirman que las cosas son más complejas, que somos mestizos y que también llevamos al enemigo dentro.

The William Morris Society is open on Thursdays and Saturdays from 2-5pm

William Morris, (born March 24, 1834, Walthamstow, near London, England—died October 3, 1896, Hammersmith, near London), English designer, craftsman, poet, and early socialist, whose designs for furniture, fabrics, stained glass, wallpaper, and other decorative arts generated the Arts and Crafts movement in England and revolutionized Victorian taste.

Morris was born in an Essex village on the southern edge of Epping Forest, a member of a large and well-to-do family. From his preparatory school, he went at age 13 to Marlborough College. A schoolfellow described him at this time as “a thick-set, strong-looking boy, with a high colour and black curly hair, good-natured and kind, but with a fearful temper.” Morris later said that at Marlborough he learned “next to nothing…for indeed next to nothing was taught.” As in later life, he learned only what he wanted to learn.

In 1853 Morris went to Exeter College at the University of Oxford, where he met Edward Jones (later the painter and designer Burne-Jones), who was to become his lifelong friend. Both Morris and Jones became deeply affected by the Oxford movement within the Church of England, and it was assumed that they would become clergymen. Nevertheless, it was the writings of art critic John Ruskin on the social and moral basis of architecture (particularly the chapter “On the Nature of Gothic” in The Stones of Venice) that came to Morris “with the force of a revelation.” After taking a degree in 1856, he entered the Oxford office of the Gothic Revivalist architect G.E. Street. In the same year he financed the first 12 monthly issues of The Oxford and Cambridge Magazine, where many of those poems appeared that, two years later, were reprinted in his remarkable first published work, The Defence of Guenevere and Other Poems.

Visits with Street and Burne-Jones to Belgium and northern France, where he first saw the 15th-century paintings of Hans Memling and Jan and Hubert Van Eyck and the cathedrals of Amiens, Chartres, and Rouen, confirmed Morris in his love of medieval art. It was at this time that he came under the powerful influence of the Pre-Raphaelite painter and poet Dante Gabriel Rossetti, who persuaded him to give up architecture for painting and enrolled him among the band of friends who were decorating the walls of the Oxford Union with scenes from Arthurian legend based on Le Morte Darthur by the 15th-century English writer Sir Thomas Malory. Only one easel painting by Morris survives: La Belle Iseult, or Queen Guenevere (1858). His model was Jane Burden, the beautiful, enigmatic daughter of an Oxford groom. He married her in 1859, but the marriage was to prove a source of unhappiness to both. Morris appears at this time, in the memoirs of the painter Val Prinsep, as “a short square man with spectacles and a vast mop of dark hair.” It was observed “how decisive he was: how accurate, without any effort or formality: what an extraordinary power of observation lay at the base of many of his casual or incidental remarks.” From 1856 to 1859 Morris shared a studio with Burne-Jones in London’s Red Lion Square, for which he designed, according to Rossetti, “some intensely medieval furniture.”

After his marriage, Morris commissioned his friend the architect Philip Webb, whom he had originally met in Street’s office, to build the Red House at Bexleyheath (so called because it was built of red brick when the fashion was for stucco villas). It was during the furnishing and decorating of this house by Morris and his friends that the idea came to them of founding an association of “fine art workmen,” which in April 1861 became the firm of Morris, Marshall, Faulkner & Company, with premises in Red Lion Square. The other members of the firm were Ford Madox Brown, Rossetti, Webb, and Burne-Jones. At the International Exhibition of 1862 at South Kensington they exhibited stained glass, furniture, and embroideries. This led to commissions to decorate the new churches then being built by G.F. Bodley, notably St. Martin’s-on-the-Hill at Scarborough. The apogee of the firm’s decorative work is the magnificent series of stained-glass windows designed during the next decade by Burne-Jones for Jesus College Chapel, Cambridge, the ceiling being painted by Morris and Webb. The designs for these windows came to Morris uncoloured, and it was he who chose the colours and put in the lead lines. He also designed many other windows himself, for both domestic and ecclesiastical use.

Two daughters, Jenny and May, were born in 1861 and 1862, and altogether the five years spent at Red House were the happiest of Morris’s life. After a serious attack of rheumatic fever, brought on by overwork, he moved in 1865 to Bloomsbury in London. The greater part of his new house was given over to the firm’s workshops—an arrangement that, combined with her husband’s boisterous manners and Rossetti’s infatuation with her, reduced Jane to a state of neurotic invalidism. Morris’s first wallpaper designs, “Trellis,” “Daisy,” and “Fruit,” or “Pomegranate,” belong to 1862–64; he did not arrive at his mature style until 10 years later, with the “Jasmine” and “Marigold” papers.

As a poet, Morris first achieved fame and success with the romantic narrative The Life and Death of Jason (1867), which was soon followed by The Earthly Paradise (1868–70), a series of narrative poems based on classical and medieval sources. The best parts of The Earthly Paradise are the introductory poems on the months, in which Morris reveals his personal unhappiness. A sterner spirit informs his principal poetic achievement, the epic Story of Sigurd the Volsung and the Fall of the Niblungs (1876), written after a prolonged study of the sagas (medieval prose narratives) read by Morris in the original Old Norse. The exquisitely illuminated A Book of Verse, telling once more of hopeless love and dedicated to Georgina Burne-Jones, belongs to 1870.

EO from Morféo de Gea on Vimeo.

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LIBRO SEMANAL

Historia general de las Indias

Historia Universal de la destrucción de Libros

AUDIO

Before there was ‘The Matrix’ and ‘Bladerunner’, before there was even ‘1984’, there was Brave New World. It is astonishing that Aldous Huxley wrote this tale of technological dystopia in 1932. The social elements from the story are similar to those in Orwell and Kafka and others, namely a society of obedient sheep run by the state and benevolent dictators through brainwashing and groupthink. But what’s striking about the novel is how it so astutely anticipates a society taken over by benevolent technocrats rather than politicians, a scenario that appears increasingly likely in the age of AI and genetic engineering.

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Nada hay cuidadosamente ocultado que no haya de revelarse
ni secreto que no llegue a saberse”. Evangelio de Lucas 12:2

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101 comentarios

  1. 11 septiembre, 2018 en 23:46

  2. A conexão consigo mesmo é a mais difícil de todas atualmente. Pertencemos a quase tudo, menos a nós mesmos!

    11 septiembre, 2018 en 23:47

    • Todo lo que corresponde al ser humano, tanto su vida como su entorno forma parte de su ser.
      Si el universo es Dios, el hombre forma parte de él.

      “Parte un madero
      y allí estoy yo;
      levanta una piedra
      y me encontrarás allí” evangelio de Tomás

      12 septiembre, 2018 en 0:41

      • Concordo! A questão é que o homem é o único ser do universo que têm dificuldade de se encontrar. Perde-se de si mesmo nesse todo imensurável que somos no universo.

        12 septiembre, 2018 en 0:44

  3. A gravura quatro é uma que me lembro bem. É provavelmente por isso que eu

    começou a escrever, tendo olhado para isso por horas xxx

    12 septiembre, 2018 en 0:18

  4. No quieren que seas distinto al grupo zombi.
    Un abrazo.

    12 septiembre, 2018 en 2:20

  5. Powerful!

    12 septiembre, 2018 en 7:25

    • “Nothing is carefully hidden that is not to be revealed
      no secret that does not come to be known.”
      Gospel of Luke 12:2
      Hugs dear Cindy

      13 septiembre, 2018 en 4:39

      • that s deeply true.

        hi my friend.

        Shera 🌷🌹🌺

        13 septiembre, 2018 en 9:41

  6. A veces te obligan a pertenecer a una tribu con la cual no te identificas y cuando intentas salir de ella, manipulan tu mente y tus creencias, en esa fase alguno vuelven al redil, pero si sigues con tu libre pensamiento y sentir te calumnian y castigan. Es cierto que pertenecemos al mundo, pero cada uno tiene que ser libre de identificarse con el grupo que elija por afinidad. No somos ovejas descarriadas, somos seres libres.
    Saludos Super!

    12 septiembre, 2018 en 10:37


    • “¡Oh! Tú que deseas sondear los arcanos de la naturaleza,
      que si no hallas dentro de ti mismo aquello que buscas,
      tampoco podrás hallarlo fuera.
      Si tú ignoras las excelencias de tu propia casa,
      ¿cómo pretendes encontrar otras excelencias?
      En ti se halla oculto el Tesoro de los Tesoros.
      ¡Oh! Hombre, conócete a ti mismo y conocerás el Universo
      y a los Dioses”.
      Inscripción sobre la entrada del Oráculo de Delfos

      13 septiembre, 2018 en 4:26

  7. Increíble como siempre! Despiertas nuestros sentidos y nuestra inteligencia con tu post. Pertenecer al grupo te obliga a que dejes de lado tus particularidades para explotar lo que tienes en común con dicho grupo. Nuestras particularidades son aquello que nos hace únicos y felices. Muchas gracias por recordárnoslo.

    12 septiembre, 2018 en 15:58

    • La entidad personal es única e irremplazable y no debe de condicionarla tristes aparatos que matan la verdadera creatividad, la comunicación real entre las personas y ademas, son tan inútiles que deben ser recargados de cuando en cuando…

      Un abrazo Esther.

      20 septiembre, 2018 en 22:25

  8. Toda la razón otro abrazo grande para ti 😘😘

    13 septiembre, 2018 en 12:53

  9. 14 septiembre, 2018 en 2:27

  10. Lindo😍😍

    15 septiembre, 2018 en 8:04

  11. 16 septiembre, 2018 en 1:00

  12. Así está el mundo. Sin identidad, con copias de basura por todos lados…

    16 septiembre, 2018 en 6:13


    • Reina de un nuevo orden de maldad extrema, esposa adúltera de un dios sanguinario amante e inpulsor de guerras y sacrificios.

      20 septiembre, 2018 en 22:07

  13. Nasuko

    Nice!!:D

    16 septiembre, 2018 en 8:58

  14. Wonderful post Superduque, I agree, too many people follow the herd mentality and are afraid to stand up as individuals and speak their own minds..
    In fact if you do speak your own mind today you have to watch your vocabulary for many will put what you say by labelling it …
    Political Correctness is being used also as a tool to curb Free Will..

    William Morris ~ What a fascinating read about his History.. I learnt so much in your translated transcript my friend..
    And yes your title.. KNOW YOURSELF.. Is something more of us should get in turn with.

    We need to look in the mirror more often and see ourselves… As your own Quote said..

    Jesus said: “Love your brother as your soul; take care of it as the pupil of your eye ».
    Gospel of Thomas 25″…

    Much LOVE… And so enjoyed reading.
    Sue ❤

    Maravillosa publicación Superduque, estoy de acuerdo, demasiadas personas siguen la mentalidad de rebaño y tienen miedo de pararse como individuos y decir lo que piensan.
    De hecho, si dices tu propia opinión hoy, tienes que mirar tu vocabulario porque muchos pondrán lo que dices etiquetándolo …
    La corrección política se está utilizando también como una herramienta para frenar el libre albedrío.

    William Morris ~ ¡Qué lectura tan fascinante de su Historia! Aprendí mucho en su transcripción traducida, mi amigo …
    Y sí, su título … CONÓCETE A TI MISMO. ¿Algo más de nosotros debería tener a su vez?

    Necesitamos mirarnos al espejo más a menudo y vernos a nosotros mismos … Como dijo tu propia cita.
    "
    Jesús dijo: "Ama a tu hermano como tu alma, cuídalo como la pupila de tu ojo".
    Evangelio de Tomás 25 "…

    Mucho AMOR … Y así disfruté leyendo.
    Sue ❤
    💚🌹💚

    16 septiembre, 2018 en 15:43

    • The personal entity is unique and irreplaceable and should not condition it sad apparatuses that kill true creativity, real communication between people and also, are so useless that they must be recharged from time to time.
      A big hug my dear Sue.

      17 septiembre, 2018 en 2:02

      • Likewise a big hug returned. 🙂 thank you

        17 septiembre, 2018 en 10:06

  15. I can’t say I’ve ever truly identified with a ‘group’, SD; I am truly unique; always have been, always will be. This I enjoy. There is a sense of inner strength that comes with this status. And yet, as I write this, on another level is a sense of unity with all.
    Perhaps: Individuality in union with the whole may describe how I feel, and enjoy feeling.
    A fascinating read, as usual… 🙂
    xoxoxo

    18 septiembre, 2018 en 14:30


  16. “Men are, indeed, by nature evil, but not necessarily sinful. The new birth — the baptism of the spirit — is essential to deliverance from evil, but none of this detracts from the fact that man is the son of God. Neither does this inherent presence of potential evil mean that man is in some mysterious way estranged from the Father in heaven so that, as an alien, foreigner, or stepchild, he must in some manner seek for legal adoption by the Father. All such notions are born, first, of your misunderstanding of the Father and, second, of your ignorance of the origin, nature, and destiny of man.

    20 septiembre, 2018 en 22:17

  17. Wonderful…

    It’s very beautiful

    28 octubre, 2018 en 14:04

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